کامپیوتر برنامه نویسی و آموزش
 

پپيشگويي‏هاي نوسترآداموس

پیش فرضپيشگويي‏هاي نوسترآداموس

معرفی نوسترآداموس
نوسترآداموس كه نام واقعي‏اش ميشل دونوتردام (Michel de Notredame) است در خلال سالهاي 1503 تا 1566 ميلادي مي‏زيست. او جهان را به خوبي مي‏شناخت و رويدادهاي چهار قرن بعد از خود را با دقت پيش‏بيني نمود. تمامي پيشگويي‏هاي وي، در مورد حوادث تاريخي به حقيقت تبديل شده‏اند.


وي پيشگويي‏هايش را در 10 فصل به رشتهء تحرير درآورد و براي هر فصل، نام قرن (Century) را برگزيد. هر فصل (يا قرن) از كتابش نيز به 100 قطعه تقسيم گشته است، به استثناي فصل 7 كه به علتي نامشخص در 42 قطعه سروده است.
او قطعات تاريخي خود را در قالب رباعياتي شعرگونه به نظم كشيده و آنها را به زباني خاص و بسيار شيوا سروده است. نوشته‏هاي معمايي او، تركيبي از زبانهاي لاتين، يوناني، پرووانسي (Provencal)، فرانسوي، ايتاليايي و اسپانيايي است. گروهي عقيده دارند زبان اين نوشته‏ها به زبان فرانسوي قديم نوشته شده كه تركيبي از دو زبان يوناني و لاتين است.

نوسترآداموس به تاریخ 14 دسامبر 1503 در Provence از استانهای جنوبی فرانسه و در خانواده‎ای کاتولیک دیده بر جهان گشود. با توجه به پیشگویی های دقیق وی که باعث دردسر برایش شده بود، برخی از افراد متعصب این شایعه را دامن زده‎اند که اجداد وی یهودی می‎باشند، اما این ادعا به هیچ وجه درست نمی‏باشد زیرا جد پدری وی تاجر بود و با زنی مسیحی ازدواج نموده بود. پدر نوسترآداموس نیز با زنی کاتولیک، زندگی مشترک را آغاز کرده بود.
وی به سال 1522 و در سن 19 سالگی به دانشکدهء «مونت پولیه» رفت تا در آنجا پزشکی بخواند. سه سال بعد، موفق شد دانشنامهء لیسانس خود را دریافت کند و به طبابت مشغول شود.

در آن سالها، بیماری طاعون در فرانسه و مخصوصن قسمت جنوبی این کشور را به طور فراگیر در معرض تهدید جدی قرار داده بود. نوسترآداموس بر خلاف دیگر پزشکان که از منطقهء طاعون زده می گریختند، خود شخصن در میان بیماران حاضر می گشت و به مداوای آنها می پرداخت. نسخه های شفابخش او در آن ایام، شهرت فراوانی را برایش به ارمغان آورد. او در همین زمینه کتابی را به سال 1552 منتشر ساخت.
بعد از این حادثه وی به مدت چهار سال میان شهرهای مختلف فرانسه و ایتالیا به مسافرت پرداخت و در همین سفرها بود که با کتابهای سحر، ستاره شناسی و طالع بینی آشنا گشت.

او در سال 1529 برای دریافت درجهء دکترا به دانشکدهء پزشکی بازگشت. پس از فراغت از تحصیل در شهر Agen فرانسه با دختری کاتولیک ازدواج نمود که ثمرهء این ازدواج، یک پسر و یک دختر بود. اما با شیوع مجدد طاعون، وی همسر و فرزندانش را از دست داد اما مشکلات وی با طرح اقامهء دعوی از طرف پدر و مادر همسرش دوچندان شد.
اما گرفتاری وی با احضارش از طرف دادگاه تفتیش عقاید به کلیسای کاتولیک شهر Toulouse بیشتر شد. در این احضاریه، نوسترآداموس به کفر متهم شده بود.
وی که می دانست محاکمه در نهایت به محکومیت او خواهد انجامید و اعدامش قطعی است از آنجا گریخت و در سال 1544 به شهر سالون فرانسه وارد شد. وی در این شهر ازدواج نمود و صاحب چند فرزند شد.
او در این شهر که آخرین توقفگاهش بود خانه ای را برگزید و آخرین طبقهء آن خانه را به گنجینهء کتابهای خود که شامل موضوعاتی دربارهء سحر، طالع بینی و روانکاوی بود، اختصاص داد.

یکی از مهمترین منابع وی، کتاب رازهای مصر یا De Mysteriis Agyptorum بود. در این اتاق بود که وی شروع به نگارش پیشگویی هایش کرد و آنها را به سال 1555 برای اولین بار به زیر چاپ برد. اندکی بعد آوازه اش همه جا را فرا گرفت و به گوش کاترین، همسر پادشاه فرانسه رسید. وی به دعوت کاترین دو هفته به پاریس رفت و مورد توجه خاص پادشاه و ملکه قرار گرفت.

نوسترآداموس به تاریخ دوم ژوئیهء 1566 در شهر سالون درگذشت و در حیاط کلیسایی در این شهر به خاک سپرده شد. در جربان انقلاب فرانسه، مزارش مورد نبش قبر واقع شد و استخوانهایش به کلیسای سنت لورن (St. Laurent) در شهر سالون منتقل گشت.


پيشگويي‏هايي در مورد ژنرال فرانكو (ديكتاتور نظامي اسپانيا) 
 
 از بارزترين پيشگويي‏هاي نوسترآداموس دربارة قرن بيستم، حوادث مربوط به اسپانيا، خصوصن دوران نهضت مردمي اين كشور مي‏‎باشد و در اين ميان نقش ژنرال فرانكو به شكلي ملموس قابل رويت است. نوسترآداموس توجه خاصي به كشورهاي ايتاليا، فرانسه و اسپانيا داشت، چرا كاتوليكي بسيار متعصب بود.

 

 

 

 

 

 زادگاه فرانكو و به قدرت رسيدن او

« افسري از دورترين نقطة اسپانيان مي‏آيد.
او در آينده‎اي نزديك، به سمت مرزهاي اروپا خواهد رفت.
در يك چشم بر هم زدن، دامنهء ناآرامي‏ها به درياچهء لايپزيك كشيده مي‎شود.
انقلابيون به وسيلهء سپاه بزرگ او شكست خواهند خورد. »

(قرن 10 – قطعهء 48 )


 

 

 

 اشارهء صريح به نام فرانكو 

« به زودي فرانكو از مجمع حكومتي در كاستيل (Castile) بيرون مي‏آيد.
نمايندهء برگزيده‏اي نخواهد پذيرفت و باعث تشتت و چندپارگي مي‏شود.
كساني كه با دي ريورا بودند، اين بار به فرانكو ملحق مي‎شوند.
آنها از ورود به عرصهء رنج و سختي خودداري خواهند كرد. »

(قرن 9 – قطعهء 16)

این پیشگویی نیز بسیار جالب است، زیرا در آن به نام دو ژنرال اسپانیایی یعنی فرانکو و دی ریورا اشاره می کند.
مجمع حکومتی که نوسترآداموس به آن اشاره کرده است، عملن با حضور تعدادی از ژنرالهای اسپانیایی از جمله فرانکو منعقد گشت. هرچند که فرانکو در این مجمع، ریاست جلسات را برعهده نداشت اما شرائط در این جلسات به نحوی به وقوع پیوست که باعث شد فرانکو به حکمرانی برسد. محل برگزاری این مجمع در شهر برگوس (Burgos) واقع در منطقهء کاستیل بود. (اسپانیا هم در قدیم کاستیل خوانده می شد)

دی ریورا (پرایمو دی ریورا) ژنرال اسپانیایی می باشد که کودتای نظامی سال 1923 را رهبری کرد.
در آخرین سطر رباعی فوق نیز به بی طرفی اسپانیا در جنگ جهانی دوم اشاره شده است. این بی طرفی نیز بسیار جالب است، زیرا متحدین (آلمان و ایتالیا) در خلال جنگهای داخلی اسپانیا با ارائهء کمکهای مالی، انسانی و تسلیحاتی، همواره در کنار ژنرال فرانکو بودند و مقدمات به قدرت رسیدن او را فراهم کرده بودند؛ با این حال فرانکو در طول جنگ، بی طرفی اسپانیا را حفظ نمود.

مزار ژنرال فرانکو و صلیب مرتفع معروف که در یکی از رباعیات نوسترآداموس بدان اشاره شده است:
 

 

 

 

 

 


پیشگویی‏هایی در مورد جنگ جهانی دوم

« اهالی سیمبری (Cimbri) با همسایگان خویش پیمان مشترک می بندند.
آنها به اسپانیا خواهند آمد و باعث ویرانی خواهند شد.
مردم متحد نواحی گویان (Guyenne) و لیموزین (Limousin) گروههایی منسجم را به وجود می آورند.
آنها عرصه را بر دشمن تنگ می کنند. »

(قرن 3 - قطعهء 8 )

ساکنین سیمبری از قبائل ژرمن بودند که در دامنهء راست رشته کوههای آلپ زندگی می کردند و اجداد مردم آلمان می باشند.
منظور از همسایگان، کشورهای ایتالیا و آلمان می باشند که ورود این دو هم پیمان به اسپانیا و ویرانی آن، اشاره به جنگهای داخلی اسپانیا می باشد؛ زیرا در آن درگیری های خونین، آلمان و ایتالیا، کمکهای فراوانی را در اختیار ژنرال فرانکو (حاکم نظامی اسپانیا) قرار دادند.
مردم متحد نیز ساکنین سواحل نرماندی در شمال غربی فرانسه هستند که متفقین از آن نقطه وارد خاک فرانسه شدند. از طرفی آلمان نازی، نیروهای احتیاط خود را از منطقهء تولوز فراخواند تا برای نبرد با نیروهای متفقین به نرماندی اعزام شوند. اما دو گردان از نیروهای چریکی فرانسه در گویان و لیموزین بر ارتش آلمان نازی یورش بردند و حرکت آنها را به سمت سواحل نرماندی با تاخیر مواجه ساختند.
(گویان در جنوب غربی فرانسه و لیموزین در شمال گویان واقع است)


پیشگویی‏ها در مورد آدولف هیتلر

« در نزدیکی راین و کوههای نریکام (Noricum) ،
رهبری بزرگ زاده خواهد شد.
او در برابر روسیه و مجارستان از خود دفاع می‏کند.
سرنوشت او در پرده‏ای از ابهام باقی خواهد ماند. »

(قرن 5 - قطعهء 58 )

راین = از رودهای معروف اروپا که از آلمان نیز می گذرد.
نریکا = نام منطقه‏ای قدیمی در باواریا

هیتلر در مرز باواریا و اطریش به دنیا آمد، بنابراین پیشگویی بسیار دقیق می‏باشد.

 

 

 

 

 

 

پيشگويي در معرفي حزب نازي

جهت اطلاع از متن کامل مقاله لطفا به ادامه مطلب رجوع کنید.



ادامه مطلب ...

سنگ شناسی

مقدمه سنگهای قیمتی

گاهی اوقات بعضی از سنگهای بسیار با ارزش در طبیعت معادل کم ارزش هم دارند و وقتی افراد نا آگاه که در شناخت سنگ تبحری ندارند به آنها نگاه میکنند به اشتباه سنگ کم ارزش را با سنگ قیمتی اشتباه میگیرند.

شیادان و افرادی سود جو از همین مسئله استفاده میکنند و با آن مردم را گول میزنند.

رشته جواهر شناسی شاخه ای مجزا از باستان شناسی میباشد و علم مربوط به خود را در دانشگاه ها داراست .

جواهرات و سنگها

توضیح اجمالی در مورد برخی از سنگها و جواهرات قیمتی سفارش شده و  پر کاربرد

سنگ تورمالین :  سنگی متبلور به رنگهای زرد ، سرخ ، بنفش که معادن آن در برزیل و برمه و آمریکا و سیبری وجود دارد

سنگ دُر نجف

انگشتر دُر نجف حکاکی شده

سنگ دُر : دُر بر دو شکل کلی هست. کوهی و بیابانی و بشکل و رنگ بلور میباشد که دارای تللول میباشد و مروارید یکتا در صدف را هم دُر میگویند

انگشتر زمرد کلمبیا

انگشتر زمرد

سنگ زمرد : یکی از اقسام آلومین به رنگ سبز که از سنگهای قدیمی هست و هر چه پر رنگ تر باشد گرانبها تر است

سنگ الماس 84.37 قیرات به قیمت 15 ملیون دلار

 15$Million 84 Carat Diamond

سنگ الماس

الماس : یکی از سنگهای گرانبها که عبارت است از کربن خالص متبلور و در هندوستان ، برزیل ، آفریقا و برخی از کشورهای دیگر بشکل کریستال در کانها پیدا میشود گاهی بی رنگ و گاهی در رنگهای سبز ، سرخ ، آبی ، صورتی ، و سیاه یافت میشود. نوع بی رنگ آن در ردیف سنگهای گرانبها هست و فراوانتر از رنگهای دیگر میباشد ولی کلیه رنگهای آن گرانبها هستند. الماس هر چه درشت تر و پاک تر باشد گرانبها تر است. الماس همه اجسام را مخطط میکند و فقط با گرده های مخصوص خود صیقلی می شود. نوع صنعتی آن در شیشه بری به کار میرود.

انگشتر یاقوت سرخ برمه

انگشتر یاقوت زرد

انگشتر یاقوت سرخ

انگشتر یاقوت سفید کمیاب

یاقوت : نوعی سنگ گرانبها هست که از معدن به دست می آید به رنگ سرخ ، زرد ، کبود ، سبز  و سفید. نوع سرخ و شفاف آن بعد از الماس از بهترین سنگهای موجود میباشد و هر چه بزرگتر و خوش رنگ تر باشد گرانبها تر است در فارسی قدیم به آن یاکند هم میگفتند یواقیت جمع یاقوت است. رمانی= یاقوت درشت و سرخ رنگ شبیه انار یاقوت خام کنایه از لب معشوق می باشد.

انگشتر زبرجد

زبرجد : یک قسم آلومین رنگین مانند زمرد به رنگ زرد یا سبز که از سنگهای قدیمی است و در جواهر سازی بکار میرود و مشهور ترین آن سبز رنگ است در آمریکا و برزیل و استرالیا و روسیه یافت میشود

لعل : یکی از سنگهای قیمتی به رنگ سرخ مانند یاقوت یک قسم آلومین رنگین است و در طبیعت پیدا میشود لعل بدخشان یکی از معروفترین آنها میباشد

کهربا : صمغ برخی از درختان نوع سرو و کاج که از منۀ قدیمه تولید و مانند سنگ سفت و سخت شده و به رنگهای مختلف زرد و سرخ و سفید است و بر اثر مالش خاصیت الکتریسیته پیدا میکند و در 278 درجه حرارت ذوب میشود و سپس به شکل تیره رنگی میسوزد و در آب و الکل و جوهر سقز حل میشود. یکی از اقسام لینیت زغالی است سخت و براق و به خوبی جلا و صیقل پیدا میکند و در جواهر سازی بکار می رود

انگشتر عقیق قرمز یمن

عقیق : یک قسم کوارنز بی شکل به رنگهای مختلف است. نوع مرغوب آن به رنگ سرخ یا آلبالوئی است و مانند سنگهای قیمتی در زینت بکار میرود نوعی از آن که در یمن به دست می آید و سرخ رنگ است معروف به عقیق یمنی یا یمانی است که بیشتر نگین انگشتر میشود و واحدش عقیقه است

انگشتر فیروزه نیشابور

فیروزه : یکی از سنگهای قیمتی به رنگهای آبی آسمانی که از معدن استخراج میشود و بیشتر نگین انگشتر از آن به دست می آید و در نیشابور و کرمان و فارس و آذربایجان به دست می آید. بهترین آن از معدنی از نیشابور به دست میآید و آن را فیروزه بواسحاقی میگویند.

یشم : سنگی است شبیه عقیق یا زبر جد به رنگهای مختلف کبود ، سبز تیره و رنگ صابونی آن نیز یافت میشود.

لاجورد : از سنگهای معدنی به رنگ آسمانی یا آبی پر رنگ که سائئده شده آن در نقاشی به کار میرود و در طب قدیم نیز کار برد داشته است. به عربی به آن لازورد میگویند.

مردار : سنگ  لیتارژ ، جوهر سرب ، جسمی است به رنگ سرخ یا زرد بیستر از سرب و قلعی گرفته میشود برای ساختن مرهم بکار میرود و به آن سنگ مردار هم گفته  میشود.

سنگ مروارید

مروارید : گوهری است سفید و درخشان که در داخل صدف رشد میکند. وقتی ذره شنی بین صدف و جبه او قرار می گیرد جانور کم کم ماده آهکی بدور آن ذره ترشح میکند و رفته رفته مروارید ساخته میشود. درشتی آن به اندازه دانه خنثی شروع میشود و تا اندازه تخم کبوتر آن وجود دارد و در خلیج فارس و اقیانوس هند صید میشود.

منبع توضیحات

منبع تصاویر

 نقض نظریه اینشتین؟!
کشف ذراتی که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند 


دانش های بنیادی - دانشمندان پروژه اوپرا نوترینوهایی را ردیابی کرده‌اند که با سرعتی بیش‌تر از سرعت نور در خلأ از سرن به ایتالیا رسیده‌اند. آیا مهم‌ترین اصل بنیادی فیزیک نوین نقض شده است؟

ذوالفقار دانشی: شب گذشته، انتشار مقاله‌ای آنلاین در پایگاه‌های خبری علمی زلزله‌ای در دنیای فیزیک به‌پا کرد. آنتونیو اردیتاتو و همکارانش در آزمایشگاه OPERA واقع در ایتالیا اعلام کرده‌اند بیش از 2 سال است ذرات نوترینوی تولیدشده در شتاب‌دهنده‌های سرن را ردیابی می‌کنند و 16هزار مورد را ثبت کرده‌اند که این ذرات سریع‌تر از سرعت نور به این آزمایشگاه می‌رسند. هرچند این موضوع با شک و تردید بسیاری از فیزیک‌دانان جهان روبرو شده، اما کنفرانسی اضطراری امروز در سرن برگزار خواهد شد تا نتایج این تحقیق در آن ارایه شود.
 

نوترینوهای پرسرعت

به گزارش نیچر، آزمایشگاه اوپرا (مخفف عبارت Oscillation Project with Emulsion-tRacking Apparatus) در آزمایشگاه ملی گرن‌ساسو ایتالیا و درعمق 1400 متری زمین واقع شده و هدف از آن، بررسی ذرات نوترینو است. نوترینو، ذره‌ای زیراتمی است که 80سال از کشف آن می‌گذرد و از آن‌جاکه به‌ندرت با ماده واکنش می‌دهد، اطلاعات کمی درمورد آن وجود دارد. این ذره جرم فوق‌العاده اندکی دارد، به انواع مختلفی در طبیعت وجود دارد و به‌تازگی مشخص شده که از نوعی به نوع دیگر تبدیل می‌شود. آشکارسازهای اوپرا وظیفه داشتند بررسی تبدیل نوترینوهای میون تولیدشده در سرن را به نوترینوهای تاو بررسی کنند.

به گفته دکتر اردیتاتو، گروه اوپرا فاصله 730 کیلومتری آشکارساز تا سرن (در نزدیکی ژنو سوییس) را با دقت کمتر از 20 سانتی‌متر اندازه‌گیری کرده و با استفاده از ساعت‌های اتمی، دقت زمان‌سنجی خود را به کمتر از 10 نانوثانیه (هر ثانیه برابر یک میلیارد نانوثانیه است) رسانده‌اند. طی 2 سال آزمایش، آن‌ها 16هزار ذره نوترینو را ثبت کرده‌اند که 60 نانوثانیه زودتر از زمانی که نور این مسافت را با سرعت 299,782,458 متر بر ثانیه طی می‌کند، به آشکارساز رسیده‌اند. از نظر محاسبات آماری، این اختلاف شش برابری آن‌قدر معتبر هست که به‌عنوان کشفی جدید مطرح شود.

اما چرا این موضوع تا این اندازه مهم است؟ آلبرت اینشتین در سال 1905 نظریه نسبیت خاص خود را بر اساس 2 اصل بنا کرد، یکی اصل نسبیت و دیگری اصل بالاترین سرعت که می‌گفت «سرعت نور در خلاء یعنی 299,782,458 متر بر ثانیه حد بالایی سرعت‌هاست و تمام ناظران لَخت (ناظرانی که شتابی به آنها اعمال نمی‌شود) آن‌را به یک مقدار اندازه‌گیری می‌کنند. نظریه نسبیت خاص تاکنون بارها و بارها آزمایش شده و تمام پیش‌بینی‌های آن با دقت مثال‌زدنی تایید شده است. حال سوال اینجاست که اگر نتایج آزمایش اوپرا تایید شود، آیا این اصل بنیادی نقض خواهد شد؟

این اولین بار نیست
البته این اولین بار نیست که چنین چیزی مطرح می‌شود. در سال 2007 / 1386، آزمایشMINOS در مینه‌سوتای آمریکا که ذرات نوترینوی تولیدشده در فرمی‌لب را جستجو می‌کرد، به نتایج مشابهی رسید؛ اما از آن‌جا که اندازه‌گیری فاصله در آن آزمایش به‌مقدار کافی دقیق نبود و خطای آزمایش در مقایسه به نتایج بسیار بالا بود، اهمیت چندانی به نتایج آن داده نشد.

به گزارش پایگاه خبری فیزاورگ، برای آن‌که نتایج آزمایش اوپرا تایید شود، چند آزمایشگاه دیگر باید این آزمایش‌ها را تکرار و به همین نتیجه برسند. در حال حاضر، فقط دو مرکز روی زمین توانایی چنین آزمایشی را دارند، یکی فرمی‌لب (آزمایشگاه ملی فرمی در ایالات متحده) و دیگری تاسیسات آزمایشگاه هسته‌ای ژاپن که پس از زلزله و سونامی اسفند 1389 در شرایط مناسبی قرار ندارد. مشکل اینجاست که ابزارهای اندازه‌گیری فاصله در فرمی‌لب از دقت لازم برای دست‌یابی به دقت آزمایش اوپرا برخوردار نیستند و شاید یکی‌دو سالی طول بکشد تا این آزمایش در آنجا تکرار شود.

آیا نسبیت خاص نقض شده است؟
امروز، کنفرانسی در آزمایشگاه هسته‌ای اروپا، سرن برگزار می‌شود و گروه ایتالیایی نتایج منجر به اعلام این کشف را با جزئیات کامل اعلام خواهند کرد. فیزیک‌دانان نیز از سراسر جهان خود را به این کنفرانس رسانده‌اند تا موضوع را با دقت بررسی کنند و شاید بهتر باشد پیش از هر اظهار نظری تا پایان کنفرانس امروز صبر کرد؛ اما دانشمندان احتمالات مختلفی را مطرح کرده‌اند.

در شرایطی که برخی این احتمال را می‌دهند که نتایج آزمایش درست باشد و نوترینوها واقعا با سرعتی بیش‌از سرعت نور در خلا حرکت کرده‌اند، برخی دیگر به نتایج آزمایش‌های متعددی اشاره می‌کنند که هیچ نشانه‌ای از ذرات با سرعت بالاتر دیده نشده است. یکی از قابل‌توجه‌ترین این آزمایش‌ها، ابرنواختر 1897A در ابرماژلانی بزرگ بود (در فاصله 170هزار سال‌نوری از زمین) که در سال 1987 / 1366 اتفاق افتاد. اگر واقعا ذرات نوترینو با سرعتی بیش‌تر از سرعت نور حرکت کنند، نوترینوهای این انفجار می‌بایست سال‌ها قبل‌تر از مشاهده انفجار به زمین می‌رسید و آشکارسازهای متعدد در سراسر جهان آن‌ها را ثبت می‌کرد، درحالی‌که علایم ثبت‌شده در آشکارسازهای فیزیک هسته‌ای و تلسکوپ‌ها فقط چند ساعت باهم اختلاف داشت که دلایل آن هم مشخص است.

برخی دیگر از دانشمندان، این نتایج را به وجود ابعاد بالاتر ارتباط می‌دهند، این‌که ذرات نوترینوی تولیدشده در سرن با استفاده از ابعاد بالاتر و از مسیری کوتاه‌تر (!) به آشکارساز اوپرا رسیده‌اند و بدین تریب بدون شکستن محدودیت سرعت نور این نتیجه را رقم زده‌اند.

گروه دیگر نیز معتقدند این آزمایش احتمالا با خطایی سیستماتیک مواجه شده که به این نتیجه غیرقابل قبول منجر شده است!

5353 

منبع

دستگاه فتوکپی چگونه کار می کند؟

به هر مغازه تجاری که وارد شوید دستگاه فتوکپی خواهید دید و عده ای که در صف منتظر استفاده از آن هستند. برای اکثر کارها دستگاه فتوکپی همچون میز و صندلی به یک وسیله رایج تبدیل شده است.

يک دستگاه فتوکپي معمولي از شزکت زيراکس
چگونه بود اگر مجبور بوديم همچون گذشته براي کپي برداري از مستندات مهم از دست استفاده کنيم. اکثر ما از چگونگي کار دستگاه فتوکپي اطلاعي نداريم و تنها منتظر مي مانيم که کپي ها مرتب به درون مخزن کاغذ ارسال شوند.در اين مقاله به چگونگي عملکرد دستگاه کپي بعد از آنکه شما دکمه Start را زديد مي پردازيم.
 

اصول

گرفتن کپي با چندين قدم پايه شروع مي گردد.
- باز کردن درپوش دستگاه کپي
- قرار دادن مستندات از طرف نوشته هاي ان بر روي شيشه
- انتخاب گزينه هايي کي مي خواهيم(تعداد صفحات ، اندازه ، روشني يا تاريکي)
- فشردن کليد Start
کاري که در اين مرحله رخ مي دهد شگفت انگيز است در بطن آن دستگاه کپي به خاطر يک اصل فيزيکي کار ميکند : بارهاي غير هم نام يکديگر را مي ربايند.
هنگام کودکي شما حتما با الکتريسيته ساکن و بادکنک کار کرده ايددر يک روز خشک زمستاني مي توانيد با ماليدن بادکنک به ژاکت خود الکتريسيته ساکن در ان ايجاد کنيد. بادکنکي که با الکتريسيته ساکن شارژ شده است مي تواند قطعات کوچک کاغذ و ذرات شکر را به راحتي جذب کند.
دستگاه فتوکپي نيز روند مشابهي را دنبال مي کند :
- درون دستگاه کپي درام(drum)ي موجود است که تا اندازه زيادي مانند بادکنک عمل مي کند. شما مي توانيد ان را با نوعي الکتريسيته ساکن شارژ مي شود.
- همچنين درون دستگاه فتوکپي پودر سياه رنگ بسيار ظريفي به نام تونر موجود
است. درام(drum)ي که با الکتريسيته ساکن شارژ مي شود مي تواند ذرات تونر را جذب کند.
3 چيز در مورد درام(drum) و تونر وجود دارد که اجازه مي دهد دستگاه کپي کار خود را به خوبي انجام دهد:
- درام(drum) مي تواند به صورت انتخابي شارژ شود. در نتيجه فقط قسمتهايي از آن تونر را جذب مي کند. در دستگاه کپي شما تصويري - با الکتريسيته ساکن - روي سطح درام(drum) ايجاد مي کنيد. جايي که کاغذ اصلي سياه است بر روي درام(drum) الکتريسيته ساکن ايجاد اما جايي که سفيد است ايجاد نمي کند. چيزي که شما مي خواهيد اين است که بخش سفيد کاغذ پودر تونر را جذب نکند.براي انجام اينکار دستگاه کپي از نور استفاده مي کند و به اين خاطر است که به آن دستگاه قتوکپي مي گويند(کپي با استفاده از نور)
- به طريقي تونر بايد به سطح درام(drum) و از آنجا به سطح کتغذ انتقال يابد. درام(drum) به صورت انتخابي کاغذ را جذب مي کند. آنگاه سطح کاغذ با الکتريسيته ساکن شارژ مي شود و تونر از سصطح درام(drum) به سطح خود مي کشد.
- تونر به دما حساس است و در نتيجه هنگامي که ذرات نرم تونر از درام(drum) جدا مي شوند با استفاده از گرما به سطح کاغذ مي چسبند.
درام(drum) يا تسمه از مواد هادي نور ساخته مي شوند.
 

در اين بخش مراحل ايجاد يک فتوکپي را شرح مي دهيم.

 جهت خواندن کامل مقاله لطفا به ادامه مطلب مراجهع فرمایید.



ادامه مطلب ...

آیا می‌دانید که اساس کار دستگاه فتوکپی چگونه است؟

یکی از بزرگ‌ترین روش‌های نسخه‌برداری، فتوکپی است که اساس فرایند فتوکپی به‌طور خلاصه در مراحل زیر آمده است:

دستگاه فتوکپی چگونه کار می کند؟

 

1- ابتدا روی غلتک نواری یا استوانه‌ای درام (Drum) یک بار الکتریسیته یکنواخت ساکن قرار دارد که ولتاژ بین دو سر آن معمولا 700-600 ولت می‌باشد. سطح غلتک با هادی نوری پوشیده شده است. در گذشته هادی نوری با روکش سلنیوم پوشیده شده بود که با بار مثبت شارژ می‌شد. اما به‌دلیل سمی بودن آن، امروزه از هادی‌های نوری آلی با بار منفی استفاده می‎شود.

  

دستگاه فتوکپی چگونه کار می کند؟

2- در دستگاه کپی از نور استفاده می‌شود و به این خاطر است که به آن دستگاه فتوکپی می‌گویند (کپی با استفاده از نور=photocopy ). بنابراین باریکه نور شدیدی از کاغذی که روی شیشه دستگاه کپی قرار داده شده است عبور می‌کند. قسمت‌های سفید کاغذ نور را منعکس کرده و هنگامی که نور منعکس شده به سطح درام برخورد می‌کند آن قسمت سطح باردار درام خنثی می‌شود. نواحی تیره سطح کاغذ (مانند متن و تصاویر)  نور را منعکس نمی‌کنند (جذب می‌کنند) و در نتیجه نواحی با بار منفی روی درام باقی می‌ماند.

دستگاه فتوکپی چگونه کار می کند؟

 

3- درون دستگاه فتوکپی پودر سیاه رنگ بسیار ظریفی به نام تونر موجود است. پودر تیره تونر که با بار مثبت شارژ شده‌اند به بارهای منفی که روی درام باقی مانده‌اند می‌چسبند (بارهای غیر‌همنام یکدیگر را جذب می‌کنند). در واقع درام می‌تواند به‌صورت انتخابی شارژ شود. در نتیجه فقط قسمت‌هایی از آن تونر را جذب می‌کند. جایی که کاغذ اصلی سیاه است روی درام الکتریسیته ساکن ایجاد می‌کند اما جایی که سفید است ایجاد نمی‌کند و یك تصویر از مدرك روی آن شكل می‌گیرد.
دستگاه فتوکپی چگونه کار می کند؟

 

4- سطح کاغذ با الکتریسیته ساکن منفی شارژ می‌شود و تونر باردار مثبت از سطح درام به سطح کاغذ جذب می‌شود. تونر به دما حساس است و در نتیجه هنگامی که ذرات نرم تونر از درام جدا و جذب کاغذ می‌شوند  با استفاده از گرما به سطح کاغذ می‌چسبند و به این ترتیب یک کپی ایجاد می‌شود.
دستگاه فتوکپی چگونه کار می کند؟

 

در مرحله آخر، هادی نوری باید پاک شده و برای کپی بعدی آماده شود. این عمل به‌طور عادی به‌وسیله در معرض نور قرار دادن آن و خروج بارهای الکتریکی باقی‌مانده و نیز حذف تونر‌های اضافی به‌وسیله یک تیغه، انجام می‌شود.

 منبع

با طرز کار چاپگر های لیزری آشنا شوید…

 

واژه “Inkjet printer” (پرینتر جوهر افشان) واژه ای است که فرآیند کار را به درستی توصیف می کند. این گونه پرینترها تصویر را با استفاده از ذرات کوچک جوهر بر روی کاغذ چاپ می کنند.
از سوی دیگر واژه “Laser Printer” کمی غیر عادی تر می باشد. یک اشعه لیزر- یک اشعه متمرکز نور- چطور می تواند حروف را بر روی کاغذ چاپ کند و تصاویر را بر روی آن بیاورد. در این مقاله درباره چگونگی عملکرد پرینتر لیزری، بحث خواهیم کرد و مسیر چاپ را از حروف موجود در صفحه کامپیوتر تا چاپ آنها بر روی کاغذ دنبال خواهیم کرد. همان طور که بعداً خواهیم فهمید فرآیند چاپ لیزری بر اساس برخی اصول علمی به کار گرفته شده و در یک روش کاملاً ابتکاری انجام می گردد.

 الکتریسیته ساکن

یک اصل اولیه در کار کردن یک پرینتر لیزری الکتریسیته ساکن می باشد. همان انرژی که سبب می گردد لباس ها در خشک کن به یکدیگر بچسبند. الکتریسیته ساکن یک بار الکتریکی می باشد که بر روی یک شی عایق بندی شده مثل بالون یا بدن شما تشکیل می شود. از آنجائیکه اتم های دارای بار مخالف به یکدیگر متصل می باشند، اشیاء دارای زمینه های الکتریسیته ساکن با بار مخالف به یکدیگر می چسبند.

یک پرینتر لیزری از این پدیده به صورت یک نوع “چسب موقتی” استفاده می کند. جرء اصلی این سیستم یک photoreceptor می باشد که معمولاً یک غلطک چرخان یا یک سیلندر می باشد. اسمبلی غلطک از یک ماده فتوالکتریک تشکیل شده است که توسط فوتون های نور تخلیه می شود.

ابتدا غلطک با استفاده از یک سیم کرونا، یعنی سیمی که جریان الکتریسیته در آن جریان دارد، دارای بار مثبت می شود. (برخی پرینترها به جای سیم کرونا از غلطک باردار استفاده می کنند، اما اصول کار مشابه است). هنگامی که غلطک می چرخد، پرینتر یک اشعه لیزر کوچک را بر روی سطح می تاباند تا بارها را بر روی نقاط خاص تخلیه کند. در ا ین روش لیزر حروف و تصاویر را به صورت الگویی از بارهای الکتریکی، یعنی یک تصویر الکتروستاتیک بر روی کاغذ چاپ می کند. این سیستم همچنین می تواند با بارهای مخالف نیز کار کند به این ترتیب که تصاویر دارای الکترواستاتیک مثبت بر روی یک پس زمینه با الکترواستاتیک منفی قرار می گیرد.

بعد از این که الگو تنظیم شد پرینتر غلطک را با تونر دارای بار الکتریکی مثبت که یک پودر مشکی بسیار ریز می باشد، می پوشاند. از آنجائیکه تونر دارای یک بار مثبت است، به مناطق دارای بار منفی بر روی غلطک می چسبد اما به پس زمینه دارای بار مثبت نمی چسبد. این فرآیند چیزی شبیه نوشتن بر روی یک نوشابه با چسب و بعد غلتاندن آن بر روی آرد می باشد. آرد شما به قسمت هایی که با چسب پوشانده شده است می چسبد بنابراین در آخر پیغام نوشته شده بر روی قوطی باقی می ماند.

غلطک به صورت الگوی پودر چسبیده شده بر روی کاغذ حرکت در می کند. این حرکت در راستای یک نوار در زیر آن می باشد. قبل از این که کاغذ در زیر غلطک به حرکت در بیاید، با یک سیم کرونای انتقال دارای بار منفی می شود (غلطک باردار) این بار قوی تر از بار منفی تصویر الکترواستاتیک می باشد. بنابراین کاغذ می تواند پودر تونر را به سمت خود جذب کند. از آنجائیکه کاغذ با سرعتی برابر سرعت غلطک حرکت می کند، کاغذ الگوی تصویر را دقیقاً به خود می گیرد. به منظور جلوگیری از چسبیدن کاغذ به غلطک، بار آن توسط سیم کرونای متصل فوراً بعد از دریافت تونر، تخلیه می شود.

Fuser

در نهایت پرینتر کاغذ را از  Fuser – یک جفت غلطک گرمایی- عبور می دهد. هنگامیکه کاغذ از این غلطک ها عبور می کند، پودر تونر ذوب می شود و با فیبرهای موجود بر روی کاغذ سوزانده می شود. غلطک های Fuser کاغذ را به سمت سینی خروجی هدایت می کند و شما می توانید کاغذ چاپ شده را ببینید. Fuser  همچنین کاغذ را گرم می کند و به همین دلیل است که کاغذ همیشه به هنگام بیرون آوردن از پرینتر یا دستگاه فتوکپی داغ هستند.
پس با این وجود چه چیز از سوختن کاغذها جلوگیری می کند؟ جواب سرعت است. کاغذ از غلطک ها به سرعت عبور می کند بنابراین نمی تواند خیلی داغ شود. 

بعد از قرار گرفتن تونر بر روی کاغذ، سطح غلطک از لامپ تخلیه عبور می کند. این لامپ شفاف بر روی کل سطح دریافت کننده تصویر تابیده می شود و تصویر الکتریکی را پاک می کند. سپس سطح غلطک از سیم کرونا که بار الکتریکی مثبت را اعمال می کند، عبور می کند.

تمام فرآیند مراحلی بود که گفتیم. البته قرار دادن همه چیز در کنار هم بسیار پیچیده می باشد. در بخش های بعد اجزای مختلف را به صورت مشروح تر بررسی خواهیم کرد تا بدانید که این اجزاء چگونه متن و تصاویر را اینچنین سریع و دقیق بر روی کاغذ چاپ می کند.

قبل از این که یک پرینتر لیزری هر کاری را انجام دهد، نیاز به دریافت اطلاعات صفحه و آگاهی از این که تصویر چطور باید بر روی صفحه چاپ شود، دارد. این کار، وظیفه کنترل کننده پرینتر می باشد.

کنترل کننده پرینتر یک کامپیوتر onboard اصلی پرینتر می باشد. این وسیله با کامپیوتر میزبان (مثلاً کامپیوتر شما) از طریق یک پورت ارتباطی مثل پورت موازی یا پورت USB ارتباط برقرار می کند.

در ابتدای عملکرد چاپ، پرینتر لیزری برای کامپیوتر میزبان تعیین می کند که چطور می تواند داده ها را تبادل کنند. کنترل کننده باید کامپیوتر میزبان را به صورت دوره ای متوقف کرده یا به کار بیندازد تا اطلاعاتی را که دریافت کرده است، پردازش کند.

در یک اداره ممکن است یک پرینتر لیزری به چندین کامپیوتر میزبان متصل باشد. بنابراین کاربران مختلفی می توانند اسناد را ار طریق کامپیوتر خود چاپ کنند. کنترل کننده هر کامپیوتر را به طور جداگانه کنترل می کند، اما ممکن است چندین دستور را به طور همزمان دریافت کند. توانایی کنترل چندین عملکرد در یک زمان واحد از دلایلی است که چنین پرینترهایی بسیار رایج شده اند.

برای ارتباط بین کنترل کننده پرینتر و کامپیوتر میزبان، نیاز به برقراری ارتباط با یک زبان مشابه برای توصیف صفحه می باشد. در پرینترهای قدیمی تر، کامپیوتر یک نوع خاص از فایل متن و یک کد ساده که به پرینتر اطلاعات فرمت پایه ای را می داد، به پرینتر ارسال می کرد. از آنجائیکه پرینترهای قدیمی تعداد کمی فونت داشتند، این کار فرآیند بسیار ساده ای بود.

امروزه ممکن است شما صدها فونت مختلف داشته باشید و دربارة چاپ یک طرح گرافیکی پیچیده دوبار فکر نکنید. برای کنترل تمام این اطلاعات متنوع، پرینتر نیاز دارد تا با یک زبان پیشرفته تر با کاربر محاوره کند.

زبان های اصلی پرینترها امروزه Hewltt poctord’s printer command language و Adobe’s Postscript می باشد. هر دوی این زبان ها، صفحه را در فرم vector (بردار) توصیف می کنند. این فرمت یک مقدار ریاضی از شکل های هندسی است. چاپگر تصاویر وکتور را گرفته و آن ها را به فرمت Bitmap تبدیل می کند. با این سیستم، پرینتر می تواند صفحات پیچیده با هر فرمت یا نوع فونت را دریافت کند. همچنین از آنجایی که چاپگر تصاویر Bitmap را خودش می سازد می تواند از حداکثر رزولوشن پرینتر استفاده کند.

برخی پرینترها از یک واسط ابزار گرافیکی (GDI) به جای یک PCL استاندارد استفاده می کنند. در این سیستم، کامپیوتر میزبان ترتیب نقطه ها را می سازد بنابراین کنترل کننده دیگر نیاز به پردازش هیچ چیز ندارد. پرینتر تنها دستورالعمل های نقطه را به لیزر ارسال می کند. اما در بیشتر پرینترهای لیزری کنترل کننده باید تمام اطلاعاتی را که از کامپیوتر دریافت می کند. سازماندهی کند. این اطلاعات شامل دستورهایی است که درباره چگونگی عملکرد پرینتر، نوع کاغذ، فرمت کردن کاغذ، فونت و … می باشد. برای این که کنترل کننده با این اطلاعات درست کار کند، باید آن ها را با یک ترتیب درست دریافت کند.

هنگامی که داده ها دریافت شدند، کنترل کننده شروع به کنار هم قرار دادن آنها در صفحه می کند. پرینترها حالت های متن، ترتیب حروف و محل هر گرافیک را تنظیم می کند. هنگامیکه صفحه چیده شد، پردازنده تصویر نقش بیتی اطلاعات صفحه را یا به صورت کلی و یا جزء به جزء دریافت کرده و آن را به ترتیبی از نقطه های ریز تقسیم می کند. همانطور که در بخش بعد خواهیم دید، پرینتر به صفحه با این فرمت نیاز خواهد داشت تا لیزر بتواند آن را بر روی غلطک دریافت کننده تصویر بنویسد.

در بیشتر پرینترهای لیزری کنترل کننده تمام اطلاعات مربوط به چاپ را در حافظه خودش ذخیره می کند. این کار به کنترل کننده امکان دریافت چندین دستور چاپ و قرار دادن آن ها در یک صف پرینت را می دهد بنابراین می تواند تمام آنها را در یک زمان انجام دهد. همچنین به هنگام چاپ تعداد بسیاری از نسخه های اشیاء در زمان صرفه جویی می شود، چون کامپیوتر میزبان تمام دستورها را به یکباره به پرینتر ارسال می کند.

اسمبلی لیزر

از آنجائیکه سیستم لیزر پرینتر در واقع صفحه را می کند، اسمبلی اسکن لیزر باید بسیار دقیق باشد. اسمبلی اسکن لیزر معمولی شامل موارد زیر می باشد:

  • یک لیزر
  • یک آئینه متحرک
  • یک لنز

لیزر، اطلاعات صفحه را دریافت می کند. نقطه های کوچکی که متن و تصاویر را می سازد- هنگامیکه اشعه در طول غلطک حرکت می کند. لیزر یک پالس نور را برای هر نقطه ای که باید چاپ شود، می تاباند و برای فضاهای خالی هیچ پالس نوری را نمی تاباند.

در واقع لیزر اشعه را خودش حرکت نمی دهد. لیزر اشعه را به یک آینه متحرک می تاباند. هنگامیکه آینه حرکت می کند، اشعه را از طریق یک سری از لنزها به غلطک می تاباند. این سیستم انحراف تصویر ایجاد شده از طریق تغییر فاصله بین آینه و نقاط هم راستای غلطک را جبران می کند.

نوشتن بر روی صفحه

اسمبلی لیزر تنها در یک سطح به صورت افقی حرکت می کند. بعد از هر اسکن افقی، پرینتر غلطک دریافت کننده تصویر را به سمت حفره بالایی حرکت می دهد بنابراین اسمبلی لیزر می تواند خط بعد را چاپ کند. یک کامپیوتر موتور چاپ کوچک تمام این کارها را حتی در سرعت های بسیار بالا به طور کامل انجام می دهد.

برخی پرینترهای لیزری از یک رشته LED برای نوشتن متن یا تصویر به جای لیزر ساده استفاده می کنند. هر موقعیت نقطه، نور مخصوص به خود را دارد که به این معنی است که پرینتر دارای یک رزولوشن چاپ می باشد. این سیستم ها از اسمبلی های لیزر واقعی ارزان تر می باشند اما نتایج نامطوب تری را ارائه می دهند. معمولاً شما آنها را در بین پرینترهای ارزان می یابید.

دستگاههای فتوکپی

پرینترهای لیزری در اساس مشابه دستگاههای فتوکپی با چند تفاوت عمده کار می کنند. واضح ترین تفاوت منبع تصویر می باشد. یک دستگاه فتوکپی تصویر را با انعکاس نور به تصویر هنگامی که پرینتر لیزری تصویر را در شکل دیجیتال دریافت می کند، اسکن می کند.

دیگر تفاوت عمده چگونگی تولید تصویر الکترو استاتیک می باشد. هنگامیکه یک دستگاه فتوکپی به برگه های کاغذ نور می تاباند نور از مناطق سفید کاغذ به دریافت کننده تصویر منعکس می شود اما توسط مناطق تیره کاغذ جذب می شود. در این فرآیند بار الکتریکی پس زمینه تخلیه می شود در حالی که تصویر الکترواستاتیک دارای بار مثبت می شود. این روش “With – write” نامیده می شود.

در بیشتر پرینترهای لیزری فرآیند برعکس است: لیزر بار خطوط تصویر الکترواستاتیک را تخلیه می کند و به پس زمینه یک بار الکتریکی مثبت می دهد. در یک پرینتر اجرای سیستم (Write-black) آسانتر از اجرای سیستم “Write-white” می باشد و در کل نتایج بیشتری ارائه می دهد.

 

مواد اولیه تونر

یکی از موارد بسیار متفاوت و متمایز درباره پرینتر لیزری (یا دستگاه فتوکپی) تونر می باشد. چیز بسیار عجیب این است که جوهری که کاغذ دریافت می کند در واقع جوهر نیست. تونر چیست؟ یک پاسخ کوتاه این است که پودر باردار الکتریکی با دو مواد اولیه اصلی یعنی رنگدانهو پلاستیک می باشد.

نقش رنگدانه کاملاً واضح است- رنگدانه رنگی را فراهم می کند (در یک پرینتر تک رنگ، مشکی) که متن و تصاویر را پر می کند. این رنگدانه با ذرات پلاستیکی مخلوط می شود بنابراین تونر به هنگام رسیدن گرمای Fuser به آن ذوب می شود. این کیفیت تعداد مزایای تونر نسبت به جوهر مایع را افزایش می دهد. در اصل تونر به فیبرهای تمامی انواع کاغذ می چسبد و به این معنی است که متن به آسانی به هم نریخته یا مخدوش نمی شود.

 

به کارگیری تونر:

پرینت ها چگونه این تونر را برای تصاویر الکترواستاتیک موجود بر روی غلطک به کار می گیرند؟

پودر در محفظه تونر- یک ظرف کوچک که در یک جعبه متحرک ساخته شده است- نگه داری می شود. پرینتر تونر را از محفظه با دستگاه developer جمع آوری می کند. “developer” در واقع مجموعه ای از دانه های مغناطیسی باردار منفی می باشد. این دانه ها به یک غلطک فلزی چرخشی چسبیده اند که از طریق تونر موجود در محفظه تونر آن ها را به حرکت در می آورد.

از آنجائیکه این دانه ها دارای بار الکتریکی منفی هستند، دانه های developer ذرات تونر مثبت را به هنگام عبور کردن از آنها جذب می کنند. سپس غلطک دانه ها را به ترتیب بر روی غلطک پخش می کند. تصویر الکترواستاتیک بار الکتریکی منفی قوی تری از دانه های developer دارد، بنابراین غلطک ذرات تونر را از خود دفع می کند.

سپس غلطک در راستای کاغذ حرکت می کند که حتی بار قوی تری دارد و بنابراین تونر را به خود جذب می کند. بعد از جذب تونر کاغذ به سرعت توسط سیم کرونا تخلیه می شود. در این مرحله تنها چیزی که تونر را بر روی کاغذ نگه می دارد، جاذبه است. در صورتیکه بر روی کاغذ بدمید، تصویر را کاملاً از دست خواهید داد. صفحه کاغذ باید از fuser عبور می کند تا به تونر بچسبد. غلطک fuser توسط لامپ های داخلی گرم می شود بنابراین پلاستیک موجود در تونر به هنگام عبور از آن ذوب می شود.

اما چه چیزی سبب می شود که تونر به جای آنکه بر روی غلطک های Fuser جمع شود، به کاغذ بچسبد. به منظور جلوگیری از این اتفاق، غلطک های fuser باید با تفلون پوشیده شوند، مثل مواد نچسبی که از چسبیدن غذا به کف ماهی تابه جلوگیری می کنند.

 

پرینترهای رنگی:

در زمان های قبل تر پرینترهای لیزری تجاری به چاپ تک رنگ محدود شده بودند. (سیاه و سفید) اما اکنون تعداد زیادی از پرینترهای لیزری رنگی در بازار وجود دارد.

در اصل، پرینترهای رنگی با همان روش پرینترهای تک رنگ کار می کند، با این تفاوت که تمام مراحل چاپ را چهار بار انجام می دهند. یک بار از رنگ آبی ( (Cyan ، قرمز (Magenta) ، زرد  و مشکی عبور می کند.

با ترکیب این چهار رنگ تونر در نسبت های مختلف، شما می توانید یک طیف کامل از نور تولید کنید. چندین راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد. برخی مدل ها 4 تونر و دستگاه developer بر روی یک چرخ دارند. پرینتر تصویر الکترواستاتیک را برای یک رنگ آماده می کند. و سپس developer تونر را موقعیت مربوطه قرار می دهد. سپس این رنگ را بر روی کاغذ ریخته و همچنین فرآیند را برای رنگ بعدی اجرا می کند.

برخی پرینترهای گران قیمت در واقع یک دستگاه پرینتر کامل یعنی یک اسمبلی لیزر، سیستم غلطک و تونر- برای هر رنگ دارند. کاغذ به سادگی از هدهای غلطک عبور می کند و تمام رنگ ها را در نوعی از خط اسمبلی جمع آوری می کند.

 

مزایای لیزر

بنابراین چرا پرینتر لیزری را که از یک پرینتر جوهر افشان گران تر است، انتخاب می کنیم. فرمت اصلی پرینترهای لیزری نسبت به دیگر پرینتر ها سرعت، دقت و مرقوم به صرفه بودن می باشد- یک لیزر می تواند به سرعت حرکت می کند. بنابراین با سرعت بسیار بیشتری نسبت به جوهر، تصاویر و متن را بر روی کاغذ چاپ می کند. و از آنجائیکه اشعه لیزر دارای قطر ثابتی می باشد، می تواند بدون استفاده از جوهر اضافی، تصاویر را با دقت بیشتری بر روی صفحه چاپ کند.

پرینترهای لیزری اغلب از پرینترهای جوهر افشان گران تر می باشد، اما کار کردن با آنها و نگه داشتن آنها ارزان تر از هزینه نگه داری پرینترهای جوهرافشان می باشد. چرا که پودر تونر ارزان بوده و دوام زیادی دارد در حالیکه شما باید کارتریج های جوهر که گران نیز می باشند را زود به زود تعویض کنید.به این دلیل است که معمولا بیشتر ادارات از پرینتر لیزری به عنوان دستگاهی برای چاپ تداد زیادی از نسخه های اسناد استفاده می کنند. در برخی مدل ها، این بازدهی مکانیکی از طریق بازدهی عملکرد پیشرفته محقق می شود.

یک کنترل کننده پرینتر لیزری می تواند در یک اداره کوچک به هر نفر سرویس دهد.

پرینترهای لیزری در بدو ورود برای استفاده شخصی بسیار گران بودند. اما از آن زمان به بعد پرینترها کمی ارزانتر شدند به طوری که شما اکنون می توانید یک مدل پایه ای پرینتر لیزری را کمی گران تر از از یک پرینتر لیزری پیشرفته بخرید.

به دلیل رشد تکنولوژی، قیمت پرینترهای لیزری در کنار بهبود عملکرد آنها در حال پیشرفت می باشد. ما همچنین تعدادی از طرح های ابتکاری و برنامه های نوع  جدید چاپ الکترواستاتیک را می بینیم.

بسیاری از محققان معتقدند که ما در واقع سطح بیرونی پوسته توانایی های الکتریسیته ساکن را خراش داده ایم!

 منبع

کتاب برنامه نویسی و زبان اسمبلی کامپیوتر های شخصی

نام کتاب: برنامه نویسی و زبان اسمبلی کامپیوترهای شخصی
نویسنده: پیترایبل
مترجم: مهندس فرزانه کیمیایی
تعداد صفحات: 519
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
قلب کامیپوتر شخصی یک ریزپردازنده است که برای محاسبات، منطق و کنترل با تجهیزات کامپیوتر کار می کند. هر خانواده پردازشگر ها مجموعه دستورات خاص خود را دارا هستند که برای هدایت عملیاتی از قبیل پردازش ورودی از صفحه کلید، نمایش داده روی یک صفحه و انجام محاسبات، استفاده می شوند. این مجموعه دستورات با عنوان زبان ماشین سیستم شناخته شده و برای توسعه برنامه ها بسیار پیچیده و مبهم هستند. سازندگان نرم افزار، زبان اسمبلی را برای خانواده پردازشگر ها مهیا نمودند، که دستورات متنوع را در کد سمبولیک قابل فهم تری بیان می کند. در کتاب آماده شده شما بصورت کامل با موضوع برنامه نویسی کامپیوترهای شخصی و زبان اسمبلی آشنا خواهید شد و تمامی دستورات و توابع آن را با جزئیات کامل خواهید آموخت.
 

دانلود کتاب با حجم 18 مگابایت

منبع توضیحات

درباره وبلاگ

..............بسم الله الرحمان الرحیم.............. آموزش کامپیوتر و طراحی نرم افزار و سيستم عامل و زبانهای برنامه نویسی و نشر کتاب و مقاله سایت آموزش و کتاب و مقاله و نوشته های علمی و سودمند در تمام زمینه های دانش کامپیوتر و دانش بشر , آموزش زبانهای اسمبلی و پاسکال و سی و دلفی در سطح مقدماتی و پیشرفته جهت طراحی برنامه های سودمند در محیط 16بیت داس و 32بیت تحت ویندوز. آموزش برنامه نویسی به صورت خصوصی نیز پذیرفته میشود.
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ تخصصی کامپیوتر و برنامه نویسی و آموزش Esfahan Best Soft و آدرس ebsoft.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان